Nevinní aktivisti Greenpeace?

Všetky denníky, rádiá a televízie priniesli dnes správu o tom že výstup Aktivistov Greenpeace na ťažobnú vežu Hornonitrianskych baní na jeseň 2018 bol prekvalifikovaný z trestného činu na priestupok.
Medzi správami vyniká jedna : z portálu Topky s titulkom: Verdikt v prípade aktivistov Greenpeace, ktorí vyliezli na ťažobnú vežu v Novákoch: Nevinní!

https://www.topky.sk/cl/100370/1789791/Verdikt-v-pripade-aktivistov-Greenpeace--ktori-vyliezli-na-tazobnu-vezu-v-Novakoch--Nevinni-

Právne povedomie autora je zrejme na úrovni Podkovára Malého.

Prekvalifikovanie z trestného činu na priestupok neznamená, že sú nevinní.
 Len sa im zmenila klasifikácie stupňa trestnosti.

Je to to isté, ako keď notorický ochlasta viackrát prichytený pri jazde pod parou na aute tvrdí:

"Som nevinný!, veď som nikoho nezrazil, nikoho nezabil, a teda keď som tentokrát iba zoťal stĺp pri ceste, takže som spáchal iba priestupok!"

Podprahovo nám tým hovorí:

 "Preto že môj domnelý trestný čin bol prekvalifikovaný, to znamená, že mám od súdu potvrdené, že naďalej môžem opilý jazdiť po dedine a páchať priestupky až kým sa nedokáže, že som niekoho zabil alebo ohrozil! Moje opakované jazdenie v stave ožratia je teda v poriadku!"

Naozaj?!?
Tak teda budeme čakať, kým Greenpeace svojimi aktivitami niekoho zabijú??

Ilustračné foto z  webu Správy-Aktuálně. Fotka je urobená z dronu Greenpeace ktorý  pri silnom vetre v momente fotenia visí priamo nad vysokonapäťovou transformátorovou stanicou s otvorenými vodičmi v súkromnom podniku. 


   

Komentáre